Při nákupu nad 500 Kč získáte dárek.

Tábor Na divokém západě - westernové aktivity

V létě jsme vyrazili s PS Dr. Mirko Odčadlíka na Divoký západ a v tomto článku najdete pár tipů na westernové aktivity.

Jako první doporučuji pořídit tyto dvě knížky: (nebo alespoň jednu z nich, spoustu aktivit jsme čerpali právě z nich.) 

Bang za pokladem starého Henryho, Divoký západ.

 

Před příjezdem na tábor děti dostaly dopis od Šerifa a v něm měly dva úkoly:

  1. Vymyslet si kovbojské jméno.
  2. Na tábor si přivést vlastnoručně vyrobenou podkovu pro štěstí.

 

My vedoucí jsme si museli vymyslet taky svá kovbojská jména. Jak na to?
Využijte jména, která jsou známá - slavní bandité, postavy z Limonádového Joea.
A nebo své jméno převeďte do angličtiny a zvolte k němu přídavné jméno, které k vám sedí. Příklad Jan - Dlouhý Jony, Kateřina - Divoká Kate, .... Pro inspiraci jsme nechala vyjet AI 25 mužských a 25 ženských kovbojských jmen, tak si je můžete stáhnout a omrknout - Kovbojská jména

 

Co mohou děti během tábora tvořit/vyrábět:

  • Každý si může vyrobit koně, toho si i pojmenuje. Postup najdete ve článku Indiánské tvoření.
  • Výroba dostavníku - na výrobu dostavníku je super mít jako základ stavební kolečka, nebo kárku.
  • Týmový šátek
  • Skupinky můžete rozdělit na jednotlivé společnosti, které se budou něčím zabývat, např. obchodováním se zlatem, zpracováním dřeva, šlechtěním koní, aj. Společnosti mohou mít svou nástěnky s reklamou, firemní deník, vyrobit si firemní vlajku se znakem, vyrobit pro koně a sebe v lese příbytek (bunkr).

 

Westernové hry

Popis zločince

Na táboře, během noční schůze, došlo k přepadení a vedoucí jsou svědkové. Šerif potřebuje pořídit obrázek zločince, a tak je potřeba jednoho člena z týmu převléct, aby byl co nejvíce podobný banditovi.
Každý vedoucí bude mít jednu informaci, kterou si bude o banditovi pamatovat a dětem tuto informaci řekne jen tehdy, pokud splní nějaký úkol.
Seznam svědků děti dostanou na papíře napsané, ale nebudou tam uvedená jména, ale jejich popis.

Příklady popisu svědků:

  • Svědek 1: dívka se světlou hřívou
  • svědek 2: osoba s červeným kloboukem
  • svědek 3: osoba se zlatými kulatými náušnicemi
  • osoba, co vaří nejlepší obědy,....

Příklady úkolů, které dávají svědci týmu, aby získali informace: zazpívat písničku, oběhnout tábor, říct pokřik, udělat 10 dřepů, donést nějaký úplatek.

Příklady popisu bandity:

  • bandita byl vysoký jako Tornádo Lou (jeden z vedoucích)
  • měl plešku
  • měl tetování dívky na pravém rameni
  • kulhal na pravou nohu
  • měl plnovous

Tip. Dětem můžete popis banditů zašifrovat a kartičky poschovávat po táboře.

Inspirováno na Hranostaj.cz

 

Pamatovák

V nedalekém okolí se objevil bandita a šerif získal jeho popis a potřebuje ho dostat do Ministerstva veřejné bezpečnosti. Šerif má strach, že dostavník není bezpečný, a proto popis budou muset předat odvážní kovbojové.

Jak? Vytvoří řadu z dvojic - první dvojice bude v táboře, přečte si a zapamatuje si část popisu bandity, utíká k další dvojici a té popis zopakuje a ta se ho snaží zapamatovat, následně utíká k další dvojici a předává zprávu dál, takto popis postupuje až do Ministerstva veřejné bezpečnosti, kde je připraven papír a tužka a děti napíši, jaký popis banditů dostaly. (Ve zkratce - dvojice běhají tam a zpět a snaží se předat si štafetově informace, které si zapamatovaly.)

 

 

Doporučuji i tuto hru Zločinci, kde si můžete stáhnout i obličeje banditů.

Tyto obličeje můžete využít i k dalším hrám například Přepadení dostavníku

Děti se na trase snaží zapamatovat 10 banditů a v táboře pak mají za úkol označit z 20 různých banditů právě těch 10, které na cestě potkaly. My jsme prověřili jejich paměť a následující den těchto 10 banditů měly děti identifikovat v rámci vycházky do vedlejší dědiny, kde potřeboval pomoci místní šerif.

 

Hrátky s vodní pistolkou

Můžete vytvořit stanoviště na kterých si kovbojové vyzkouší práci s koltem (tedy vodní pistolí). Doporučuji si všechny stanoviště předem vyzkoušet a zjistit kolik cca času zaberou a případně upravit, aby nebyli příliš složité.

Příklady stanovišť:

- tref cíl - zalaminovaný obrázek bandity a děti se ho snaží zasáhnout

- shazování kelímků - kelímky postavíme na kraj stolu, děti strefují postupně kelímky tak dlouho dokud nespadne na zem.

- napiš své první písmeno - na cestě (betonu, chodníku,...) děti pomocí pistolky napíší své první písmeno ze jména

- přenášení vody pomocí pistolky - děti si napustí pistolku v kýblíku a následně běží a stříkají vodu do skleněné nádobky, závodí o to kdo naplní kelímek dřív. Můžete vytvořit překážkovou dráhu mezi kýblíkem a skleničkou.

- kelímek na provázku - natáhneme provázek a na něj navlečeme kelímek, děti se trefují dovnitř do kelímku a tím kelímek posouvají na provázku dopředu až do cíle.

- namoč tričko - na ramínko pověsíme tričko (může být tričko i na vedoucím), děti mají za úkol stříkat na tričko tak dlouho až bude celé mokré (doporučuji barevná trička na kterých je jasně vidět kde už jsou mokré)

Noční bojovka - Únik z dolu

Děti mají za úkol vyluštit šifry a v každé jim vyjde jedno číslo, které doplní do záznamového papírku. Pokud vše vyluští správně, dostanou se úspěšně ven z diamantového dolu. Využijte našich PDF únikovek a ušetřete si čas s přípravou.

Další noční hry a aktivity najdete v našem článku Noční hry vhodné nejen na tábor.

 

Každý den dětem připravte luštění, děti si během volných chvilek (hlavně v poledním klidu), mohou trénovat Morseovku a nebo šifry. Více o této aktivitě si můžete přečíst v článku Morseovka na každý táborový den.

A využijte náš materiál - Trénujeme Morseovku Western.

 

Stáhněte si ZDARMA podklady ve formátu PDF - Westernový diplom, jídelníček, program a další....

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.

Nevyplňujte toto pole: